Η νέα γενιά του ελληνικού εφοπλισμού είναι ήδη εισηγμένη στα διεθνή χρηματιστήρια

Με αφετηρία οικογενειακές παραδόσεις, χαρακτηριστικό τη νεανική επιχειρηματική ματιά και τις σημαντικές σπουδές και τη θάλασσα να τους ενώνει, η νέα γενιά των Ελλήνων εφοπλιστών έχει ανοίξει πανιά.Τέσσερις άνδρες και μία κυρία επιχειρούν στην ποντοπόρο, διαχειρίζονται στόλους εκατομμυρίων και ευελπιστούν να γράψουν και το δικό τους όνομα με χρυσά γράμματα.Όχι μόνο στον εφοπλισμό, αλλά και τις χρηματαγορές, αφού έχουν επιλέξει οι εταιρείες τους να είναι εισηγμένες είτε στη Νέα Υόρκη είτε στο Λονδίνο.


Χάρης Βαφειάς: Ο άνθρωπος που «μάγεψε» τη Νέα Υόρκη

Στη Wall Street τον αποκαλούν «Χάρι Πότερ», εξαιτίας των μαγικών... κατορθωμάτων του, αφού σε ηλικία 27 ετών ο Χάρης Βαφειάς έβαλε τη StealthGas στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης. «Τώρα με την κρίση δεν ξέρω αν πιάνουν ακόμα τα μαγικά μου», είχε δηλώσει πρόσφατα, αλλά γεγονός είναι ότι από το 2005 μέχρι σήμερα έχει καταφέρει να αντλήσει περισσότερα από 300 εκατ. δολάρια από τους Αμερικανούς επενδυτές.

Η StealthGas ήταν η πρώτη εταιρεία με πλοία LNG, πλοία μεταφοράς υγραερίου, που πέρασε το κατώφλι του αμερικανικού χρηματιστηρίου. Ο ίδιος είναι ο νεότερος διευθύνων σύμβουλος εισηγμένης ναυτιλιακής, κάτι για το οποίο βραβεύτηκε πρόσφατα στο Λονδίνο με το «Young Person in Shipping 2010 Award».

Ελέγχει συνολικά 39 LNG και 4 τάνκερ, ενώ οι εταιρείες του ομίλου διαχειρίζονται πάνω από 70 πλοία.

Η κρίση δεν άφησε ούτε τον Χάρη Βαφειά αλώβητο, ο οποίος φρόντισε να αναπτύξει ισχυρές άμυνες. Έτσι, την περίοδο 2008-2009 μείωσε δραστικά την έκθεσή του στον τομέα του ξηρού φορτίου, προχώρησε σε συμφωνία ακύρωσης παραγγελιών για 12 πλοία και διαχειρίστηκε προσεκτικά το στόλο του.

Μιχάλης Ζολώτας: Ο νεότερος Χιώτης στη Wall Street

Πλοιοκτήτης τρίτης γενιάς, ο 37χρονος Μιχάλης Ζολώτας και με 18χρονη εμπειρία στις θάλασσες και τη διαχείριση πλοίων αποφάσισε πέρυσι να μπει στα βαθιά νερά της ποντοπόρου με τις δικές του δυνάμεις.

Έτσι, το 2006 μαζί με τον κ. Νίκο Φιστέ ίδρυσαν τη ναυτιλιακή GrandUnion Inc. και το 2009 εξαγόρασαν την εισηγμένη στο Nasdaq Aries Maritime του Γαβριήλ Πετρίδη, η οποία διέθετε 10 πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου και 5 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

Η νέα εταιρεία μετονομάστηκε σε Newlead και ξεκίνησε να διαπραγματεύεται με τη νέα της ονομασία από τον περασμένο Δεκέμβριο. Πρώτο μέλημά του, όλο αυτό το διάστημα, η εξυγίανση της εταιρείας, αλλά και η ανάπτυξή της με στόχο να αυξήσει το στόλο της από τα 24 πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και τάνκερ που διαθέτει σήμερα σε περίπου 35-40, προοδευτικά.


Αντώνης Κανδυλίδης: Στα βήματα του Γιώργου Οικονόμου

Ο 32χρονος Αντώνης Κανδυλίδης είναι ο άνθρωπος της OceanFreight. Το όνομά του έχει ταυτιστεί με τα μεγάλα deals, αλλά και τον αγώνα τα τελευταία 2 χρόνια να ανταπεξέλθει της κρίσης και των ζημιών στα οικονομικά αποτελέσματα.

Ίδρυσε τη ναυτιλιακή του τον Σεπτέμβριο του 2006, λίγους μήνες μετά την επιστροφή του στην Ελλάδα, και ένα χρόνο μετά περνούσε την πόρτα της Wall Street. Είχε προηγηθεί η ολιγόμηνη παραμονή του δίπλα στον Γιώργο Οικονόμου, ο οποίος είναι θείος του.

Σήμερα διαχειρίζεται ένα στόλο από 9 φορτηγά πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου και 3 δεξαμενόπλοια με χωρητικότητα 1,4 εκατ. τόνους dwt. Στις αρχές του έτους προχώρησε σε συμφωνία αξίας 204 εκατ. δολαρίων με κινεζικά ναυπηγεία για την κατασκευή τριών μεγάλων φορτηγών πλοίων μεταφοράς σιδηρομεταλλεύματος.

Μία από τις δυσκολίες που έπρεπε να αντιμετωπίσει ήταν οι ζημίες που έφτασαν στα 174 εκατ. δολάρια το 2009, απόρροια κυρίως διαγραφών αξιών, προκειμένου οι τιμές των τάνκερ της εταιρείας να ανταποκρίνονται στα σημερινά δεδομένα. Σύμφωνα με τον ίδιο, πάντως, «αυτό ήταν το τελευταίο κομμάτι του παζλ, προκειμένου να εξυγιανθεί ο ισολογισμός της εταιρείας».

Φωτεινή Καραμανλή: Καράβια αντί για πολιτική

Τη Φωτεινή Καραμανλή δεν την κέρδισε η πολιτική –είναι κόρη του Αχιλλέα Καραμανλή– αλλά η θάλασσα. Μάλλον εξαιτίας του DNA της μητέρας της Νίκης Διαμαντή, η οποία κατάγεται από τη γνωστή ναυτική οικογένεια Διαμαντή.

Η διευθύνουσα σύμβουλος της Hellenic Carriers είναι υπεύθυνη, σύμφωνα με το επίσημο βιογραφικό της, «για τη στρατηγική, τις εξαγορές πλοίων, τις ναυλώσεις και την οικονομική διαχείριση».

Νέα και ωραία, η μόνιμη κάτοικος Λονδίνου άφησε γρήγορα τη δικηγορία και εδώ και 13 χρόνια είναι καραβοκύρισσα. Σε εκείνην πιστώνεται, εξάλλου, η είσοδος της ναυτιλιακής στη χρηματιστηριακή αγορά AIM του Λονδίνου.

Ο στόλος της εταιρείας αριθμεί σήμερα 6 πλοία συνολικής χωρητικότητας 303,141 dwt, ενώ υπό παραγγελία είναι ακόμη δύο, τα οποία θα της παραδοθούν στο πρώτο τρίμηνο του 2013.

Γιώργος Κασσιώτης: Η Omega των δύο χρηματιστηρίων

Ο νονός και θείος του Αντώνης Κομνηνός υπήρξε ο μέντορας αλλά και ο πρώτος άνθρωπος που εμπιστεύτηκε τον Γιώργο Κασσιώτη στα πρώτα του εφοπλιστικά βήματα.

Εν έτει 2007, σε ηλικία 33 ετών, κατάφερε να πετύχει την εισαγωγή της ναυτιλιακής του, Omega Navigation Enterprises, σε δύο μεγάλα ξένα χρηματιστήρια, της Νέας Υόρκης και της Σιγκαπούρης, και να αυξήσει σταδιακά το στόλο της, από τα δύο πλοία που είχε το 2005 στα 8 σήμερα.

Από τον Αντώνη Κομνηνό αγόρασε και τα δύο πρώτα πλοία του, ενώ τέσσερα δεξαμενόπλοια αγόρασε από τον Βαγγέλη Μαρινάκη, που είναι ο άνδρας της αδελφής του.

Σήμερα, στα 38 του χρόνια, ο νεαρός εφοπλιστής προσπαθεί να ξεπεράσει τους σκοπέλους της οικονομικής κρίσης. Τους τελευταίους μήνες η Omega Navigation βρίσκεται σε συζητήσεις με τους δανειστές της, προκειμένου να προχωρήσει σε αναδιάρθρωση του χρέους της, ενώ τόσο πέρυσι όσο και στην τρέχουσα χρήση έχει καταφέρει το 75% του στόλου της να είναι απασχολημένο.

 * Αναδημοσίευση από το "Κεφάλαιο" της 25ης Σεπτεμβρίου


http://www.capital.gr/news.asp?id=1058143